Tuesday, January 13, 2009

Bebas Air

Gangguan bekalan air tidak berjadual telah berlaku di Wilayah Gombak - sekitar UIAM, BMI, SM. Teknik Gombak, SM Intergrasi Gombak, Tol Lebuhraya Karak, Sek. Al Amin Gombak, International Islamic School & Stesyen Minyak BHP, Lebuhraya Karak pada 13 Jan 09.



Sejak petang semalam, Nana menerima banyak SMS berkenaan hal ini.

'cepat tadah air! esok bekalan air putus'

'ade baldi lebih x?'

'kat level ko ade berapa tong sampah?? ade extra x?'

dan macam2 lagi. Bekalan air UIAM terputus bermula pagi tadi di mahallah Safiyyah. Mahallah Nana masih ada bekalan air pagi tadi. Tapi skarang sudah tiada...

Untuk pengetahuan para bloggers, kalau ada yang x faham sms ketiga tu.. kalau ada tong sampah extra, dia maw cuci, dan gunakan tong sampah terbabit untuk tadah air XD! Ekstrim betol!

Tapi, memang la semua orang kelam kabut. Dengar cerita, kemungkinan UIAM akan berada dalam keadaan 'bebas-air' selama tiga hari. Air satu baldi mana cukup~ maw mandi, maw wudhuk, maw minum dan lain-lain. Dah nama duduk hostel, semua orang secara logiknya mesti la ada satu baldi saja. Buat apa banyak-banyak, kan? Jadi, selama tiga hari.. perlu gunakan air sebaldi.. huh?? Nana rasa petang ni baldi Nana dah kosong~~ macam mana ni??

Cuma boleh berdoa, harap-harap usaha mencuci tangki itu dapat diselesaikan secepat mungkin!
* * *

Maw advertise sket!

IIUM ANGKLUNG GROUP Membership Drive

Date : January 19-21, 09
Time : 8.30 pm
Venue : Training Room, CAC

For more information, visit IAG's Blog

p/s : Jangan salah sangka, Nana bukan sebahagian dari IIUM Angklung Group. Tapi.. esok lusa.. sapa taw? XD *Nana dah merapu lagi~~*

Mood : Tension [kerana masalah 'bebas-air]
Headphone : Sunset Glow by Big Bang

10 comments:

Adry said...

huhu... kesiannya... sabar jer la..

Hanna J. Potter said...

wei~~ mcm mana ni?? tadak air tu boleh dikira bala tau!! ish. semoga cepatlah mrk siap kerja tu. tak sggup mmbygkan adikku tidak dpt mandi~!!

NaNa PynkFaery said...

2 adry :
baik.. nana akan bersabar..

2 kak nani :
mmg .. kawan2 fina kata, spatutnya uia d ishtiharkan darurat.. sbb semua manusia dlm ni x dpt mandi.. hoho!

pembebel yang setia ~ said...

huish, kcik fina tak mndikah? hehehe, bucuk~

keTiDaks3mPurNaAn said...

"Nana bukan sebahagian dari IIUM Angklung Group."?

Ala.. jom la masuk sesama....

NaNa PynkFaery said...

2 pembebel yg setia :
eh.. sy mandi~ mahallah kcfina masih ada bekalan air~~

2 Q-chan :
iku! mari kta ke audition!

ButirStar said...

tak ada air???
mmg merana kalo tak ada air!
macam nana cakap la, nak amik wudhu susah, nak mandi susah, nak minum susah.

kalau tak ada letrik tak apa lagi. boleh mandi pakai pelita. tapi kalau tak ada air....tak dapat nak byg.

apa2 pun, sabarlah ya, Nana. Manalah tahu bila air ada nnt ia lebih laju dari biasa. Bleh mandi lama2 ^__^

Chazzie Minho said...

lol..thanks for promoting! tadi mmg sesi busking paling mengarut! sambil main boleh glak2 smpai kluar air mata.. hahaha..see u during audition/interview!

wanie sk said...

ujian ckit nana..hehe..tp akak prefer xde letrik dri xde air kot coz mau mandi!hehe

blkla perlis..hehe..kan dpt cuti:)

NaNa PynkFaery said...

2 kak fairuz :
ok!

2 kak wanie :
tu la.. tp sbenarnya nana tak terasa sgt pasal kekurangan air ini. krn blok nana ada air smpai ari ni..