Sunday, September 6, 2009

The ANTI-SEC MOVEMENT

Nana dah lama nak post tentang anti-sec movement ni, tapi asyik lupa. Sekarang, sementara masih ingat, Nana patut bercerita XD! [Random : dah lama tak buat gif. Gif Amber di sebelah antara yang terbaru. Amber FTW!]

'Forum'ing ke sana sini adalah antara hobi Nana. Tiga forum favourite yang menjadi rumah kedua Nana ialah SFI, aff(x)tion dan 4Minutes. Beberapa minggu yang lalu, mata Nana berpinar-pinar sebaik saja Nana melawat 4Minutes. Forum tersebut kelihatannya sangat kelam-kabut, dengan background, buttons dan header yang entah hapa-hapa. SBOX pula kacau bilau dengan soalan-soalan dan rungutan daripada pengguna-pengguna lain yang turut berpinar-pinar seperti Nana. Apa yang telah terjadi?

Rupa-rupanya, Imagshack telah di 'hack' oleh satu kumpulan yang menggelar diri mereka 'Anti-Sec Movement'. Apa yang telah mereka lakukan? Mereka telah me'replace' hampir kesemua gambar yang di'upload' di Imageshack dengan manifesto mereka.

Memang la buruk betul rupa forum tersebut. Header, background, button, semuanya diganti dengan gambar di bawah :

Alamak, gambar ter'besar' sangat la pula.
Sila klik thumbnail di bawah untuk membaca manifesto yang ditinggalkan untuk Imageshack.
IMAGESHACK dieja dengan huruf 'S' digelapkan.
Yang tinggal hanya "Image Hack" XD.



Siapakah mereka?

"The group says they want to give everyone an “image of what we’re all about.” Anti-sec hacked ImageShack to deliver a message: eradication of full disclosure.

The Anti-sec movement claims that disclosure of security exploits by the security industry is self-serving. Instead of helping users, full disclosure acts merely as a scare tactic to convince people to buy their firewalls, anti-virus software, and auditing services.

In addition, it encourages other hackers to compile the exploits and use them to attack other websites. Anti-Sec says it creates an endless cycle between security fixes and hacker exploits, which only makes the security industry richer.

The group ends with a warning that supporters of full-disclosure and the security industry will not be spared."


credits to thenewschronicle

Para bloggers, sila berjaga-jaga jika anda tersenarai dalam ciri-ciri manusia yang akan diserang oleh The Anti-Sec Movement ini seperti yang dinyatakan dalam manifesto mereka.

p/s : 4minutes sudah kembali seperti dalam masa kurang dari sejam dengan meng'upload' kesemua graphics sekali lagi, kali ini di photobucket pula. Mungkinkah photobucket juga akan diserang selepas ini? Sila jangan XD, Nana tak suka menjegilkan mata untuk melayari forum yang dikucar-kacirkan oleh gerakan itu.

Mood : Risau [ada tiga lagi midterms sebelum boleh balik raya~]
Headphone : MUZIK by 4Minute

p/s : f(x) finally released their debut MV. LA chA tA = ♥♥♥. Amber = ♥♥♥♥♥. f(x) = ♥♥♥♥♥ maka Nana memilih mereka untuk ditampilkan sebagai header Pynk Happiness pada kali ini ^^

10 comments:

Max J. Potter said...

ni perjuangan sakit jiwa apa pulak ni? lepas satu org gila, muncul pulak lagi satu org gila, cuma yg ni dlm bentuk kumpulan yg terdiri drp manusia2 sakit minda, bkn anon persendirian. bila unknown2 berkecederaan mental bergabung utk berbuat onar secara lucah begini, inilah jadinya. otak kalau asyik fikir untuk menyusahkan orang saja, mmg inilah outcome-nya. hish. entah apa2.

huh. belum tamat kisah kepuakaan anon yg seekor tu, muncul pulak sepasukan anon dgn virus otak yg serupa.

mcm kH1Nz1r saja mereka ni. semoga mereka dpt dihentikan sblm berlaku kelucahan2 yg lebih dasat.

Max J. Potter said...

http://www.youtube.com/watch?v=Vo0dVdPKILM

wei tulong dl ni sat, sementara dia msh duk HD. kak nani dl, smpai 90 percent connection putuih pulak. cepat tau!

Luna said...

Amber rocks.

Haha!

Saya telah bawa virus lachata ke umah..

NANOMEOW said...

uwahhh~ gif itu sgt jjang ok XDDDDD

Nasiruddin bin Mohd Fazali said...

Punya la lama tak update blog. Herm...tapi tak pa...I tau sebab apa U nak update. Sebab Amber kan kan kan? Hihi!

Max J. Potter said...

ok2 tak payah dl yg kak nani suruh tu, dh dpt dah. la ni nk amik yg close up pulak, version black dgn white, haha.

Nana Mint Lee said...

2 kaki nani :
tu la, entah apa yang depa nak perjuangkan. dengki sgt dgn security pasai apa entah. ya ya, mereka memang kH1Nz1r. h1n1 versi melayu, lmao.

2 luna :
amber mmg lah rock!

Nana Mint Lee said...

2 nana unnie :
arigato, kak nana!

2 ace :
hehe.. XD

Bayang said...

hurmm ... cyber terrorist : term yg sesuai utk depa2 ni ... xdak kerja lain sungguh ... dok bg susah org ... ish3 ...

Nana Mint Lee said...

2 aamir : beta stuju ^^!